Wprowadzenie na rynek zupełnie nowego produktu firmy zawsze jest związane z pewnym ryzykiem. Klienci bowiem wolą wybierać produkty i usługi, które dobrze znają. Stad tez, wprowadzenie zupełnie nowego produktu zawsze powinno być poprzedzone odpowiednimi przygotowaniami.
Jaka strategia marketingowa jest najlepsza?
Wprowadzanie na rynek zupełnie nowego produktu, linii produktów, czy też usługi jest zawsze związane z pewnym ryzykiem. Klienci zazwyczaj bowiem wolą wybierać produkty, które już dobrze znają lub też zdążyli przetestować. Dlatego też bardzo ważna jest podjęta przez firmę strategia marketingowa produktu, który ma zostać wprowadzony na rynek. Działania marketingowe musza być rozpoczęte jeszcze przed tym, zanim dany produkt będzie faktycznie dostępny do kupienia, tak by klienci mieli czas na zapoznanie się z nim. Bardzo często w tym celu organizowane są specjalne eventy prezentujące nowy produkt. Na taki event zapraszani są między innymi dziennikarze branżowi, wiec takie wydarzenie może być także początkiem kampanii marketingowej w mediach. Samo wydarzenie powinno być odpowiednio atrakcyjne, aby zachęcić do uczestnictwa w nim. Tak przeprowadzona kampania marketingowa nowego produktu ma też taką zaletę, że daje klientowi możliwość zapoznania się z nowym produktem. W zależności od jego rodzaju, klient na takim evencie może sprawdzić jego możliwości, czy też cechy i zastanowić się przed zakupem do rozpoczęcia faktycznej sprzedaży. Taka strategia marketingowa jest często wybierana prze producentów sprzętu mobilnego.
To, czy nowo wprowadzony na rynek produkt będzie się cieszyć zainteresowaniem, będzie zależeć od tego, jak będzie on reklamowany. Warto wybrać taki sposób reklamy, który da klientowi sprawdzenie możliwości takiego produktu. Tylko w ten sposób osiągnięty poziom sprzedaży będzie satysfakcjonujący.